پدیده ساز نوین

از ابتدا تا انتها با شما هستیم

Search
Close this search box.
|
|
تفاوت شیرآلات توکار و روکار چیست؟

دسته بندی مقالات

برچسب ها

تفاوت شیرآلات توکار و روکار چیست؟

|

آیا به فکر ساخت و ساز یا طراحی خانه ای مدرن هستید ولی نمی دانید که از چه روشی برای زیبایی هر چه بیشتر حمام یا سرویس های بهداشتی استفاده کنید؟ یا به فکر طراحی یک حمام مدرن مانند تبلیغات و فیلم های خارجی هستید ولی نمی دانید که دقیقا باید به فکر خرید چه چیزهایی باشید؟ همانطور که می دانید اکثر خانه های امروزی از فضای کمتری نسبت به خانه های قدیمی برخوردار هستند. طراحان آپارتمان های شهری و مدرن سعی دارند که از فضای محدود خانه ها بیشترین استفاده را بکنند. به همین خاطر در سال های اخیر میل به خرید وسایل توکار و نصب آن ها در خانه ها بیشتر شد. احتمالا تا به حال اسم سینک توکار، اجاق گاز توکار و … را شنیده اید؛ اما به احتمال زیاد با شیرآلات توکار آشنایی کمی دارید. در این مقاله قصد داریم شیرآلات توکار و شیرآلات روکار را با هم مقایسه کنیم و از مزایا و معایب هر کدام مطلع شویم. پس اگر در کار ساخت و ساز یا طراحی دکور خانه هستید با ما همراه باشید.

شیرآلات روکار؛ قدیمی اما پر استفاده

حتما در خانه مادربزرگ یا پدر بزرگتان شیرهایی با دو اهرمی که می چرخند و دما را تنظیم می کنند دیده اید! 
این شیرهای قدیمی دقیقا همان شیرآلات روکار هستند که از قدمت بالایی برخوردار هستند. شیرآلات روکار به شیرآلاتی گفته می شود که تمام اتصال های آن قابل رویت باشد که حتما باید بر روی سینک، کابینت یا کاسه های روشویی نصب شوند. این نوع از شیرها اگرچه قدیمی هستند؛ اما با پیشرفت طراحی، به مدل های زیبایی تبدیل شده اند و در انواع و رنگ های مختلفی به خریداران عرضه می شوند.

شیرآلات توکار؛ تجربه ای از طراحی مدرن

زمانی که به فکر تغییر یا طراحی دکوراسیون خانه خود هستید حتما به مواردی همچون تغییر رنگ کاشی ها یا تغییر کاسه دستشویی و خرید وان برای حمام فکر کرده اید؛ اما کمتر کسی به فکر انتخاب شیرآلات مدرن و جدید می افتد. شیرآلات توکار از زمان ورودشان به صنعت دکوراسیون، تحول بزرگ و عظیمی را به این صنعت وارد کرده اند. در واقع، این مدل جدید شیر از ترکیب علم مهندسی و معماری نوین به دست آمده اند و توانسته اند نظر طراحان خانه های لوکس را به خود جلب کنند. شیرآلات توکار به شیرآلاتی گفته می شود که تمام اجزای آن اعم از لوله ها، کارتریج و … در داخل دیوار نصب می شوند.

حتما تا به حال در فیلم ها یا تبلیغات از دکوراسیون مدرن سرویس بهداشتی شگفت زده شده اید! برعکس شیرآلات روکار، شیرآلات توکار در کمتر جایی به جز تلویزیون دیده می شوند. 
پس اگر به فکر خرید شیرآلات مدرن هستید ولی نمی دانید که از چه نوعی از آن ها استفاده کنید، ما به شما شیرآلات توکار را پیشنهاد می کنیم. شما با نصب این شیرها در حمام یا سرویس بهداشتی خود دکوری بی نظیر ایجاد می کنید که هیچ وقت از دیدن آن سیر نخواهید شد!

تفاوت شیرآلات توکار و روکار چیست؟

شیرآلات روکار قدیمی هستند اما شیرآلات توکار در دنیای مدرن و در قرن جدید اختراع شده اند. اگرچه شیرآلات توکار بسیار زیبا می باشند؛ اما هنوز هم بسیاری از طراحان خانه به خرید آن ها علاقه ای ندارند. شاید بپرسید چرا هنوز هم بسیاری از طراحان، شیرآلات روکار را به شیرآلات توکار ترجیح می دهند؟ آیا زیبایی خیره کننده شیرآلات توکار برای خریداران کافی نیست که به فکر خرید هیچ نوع دیگری از شیرآلات نیافتند؟ با ما همراه باشید تا از مزایا و معایب هر کدام از این شیرها باخبر شوید.
 چرا هنوز هم شیرآلات روکار پر طرفدارند؟

هر چیز جدید و مدرنی که وارد بازار می شود از قیمت بالایی برخوردار است. بنابراین، یکی از دلایل اصلی تقاضای بالا برای خرید شیرآلات روکار قیمت مناسب آن ها است. بعضی از کارشناسان هم به این عقیده اند که شیرآلات توکار و روکار تفاوت قیمت چندانی ندارند؛ اما قیمت بالای نصب شیرهایی که داخل دیوار نصب می شوند، باعث شده که کمتر کسی زیر بار خرید آن برود.
از دیگر دلایل محبوبیت این شیرها راحتی نصب آن هاست. این مدل بر خلاف شیرآلات توکار نیاز به متخصص برای نصب ندارند و حتی زمانی که عیب و نقصی در آن ها به وجود بیاید می توانند بدون خرابی دیوار تعمیر شوند.

معایب شیرآلات روکار چیست؟

اگرچه شیرآلات روکار از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و توجه طراحان زیادی را به دلیل راحت در دسترس بودنشان جلب کرده اند؛ اما این مدل از شیرها معایبی هم دارند که باید قبل از خرید با آن ها آشنا شوید.

  • این نوع از شیرآلات جزء لوازم ساختمانی سنتی و قدیمی هستند و در جهان مدرن امروزی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. 
  •  این شیرها اصلی بهداشتی نیستند؛ چرا که معمولا دارای دو دستگیره هستند و نیاز شدیدی به تماس دست ها به دستگیره ها است. به همین دلیل معمولا در مکان های عمومی مورد استفاده قرار نمی گیرند.
  • موجب هدر رفت آب می شوند! شیرآلات روکاری که اهرمی نیستند باعث هدر رفتن زیاد آب می شوند و به دلیل داشتن دو اهرم تنظیم کننده دمای آب، وقت زیادی را از مصرف کننده برای تنظیم دمای آب می گیرند.
  •  عمر کمی دارند! شیرآلات روکار مقاومت کمتری نسبت به زنگ زدگی و پوسیدگی دارند و پس از زمان کوتاهی باید تعویض شوند. 
  •  همچنین، این مدل از تنوع و زیبایی کمتری نسبت به شیرآلات توکار برخوردار هستند و به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند.

مزایای خرید شیرآلات توکار

مهم ترین حسن شیرآلات توکار زیبایی خیره کننده آن هاست. شیرها و دوش های توکار در خانه های نو و بازسازی شده قابل نصب هستند و جلوه زیبایی به حمام و سرویس بهداشتی می بخشند. از  مهمترین مزایای شیرآلات توکار می توان به موارد زیر نام برد:

  1. شیرآلات توکار در برابر پوسیدگی مقاوم هستند؛ چرا که بسیاری از قطعات آن ها درون دیوار نصب می شوند و آب کمتری به آن ها می رسد.
  2. این شیرآلات نسبت به شیرآلات روکار راحت تر تمیز می شوند.
  3. موجب کاهش مصرف آب می شوند؛ چرا که دارای دستگیره اهرمی هستند.
  4. شیرآلات توکار کمتر دچار زنگ زدگی می شوند. 
  5. به دلیل قرار گرفتن در دیوار از ضربه در امان هستند و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  6. فضای کمتری را اشغال می کنند.
  7. این شیرآلات برخلاف شیرهای سنتی، کمتر چکه می کنند.
  8. به دلیل مدرن بودن از مواد با کیفیت ساخته و طبق تکنولوژی روز دنیا طراحی می شوند.
  9. بسیار بهداشتی است! شیرآلات توکار معمولا اهرمی هستند به همین خاطر تماس دست با آن ها برای تنظیم دما بسیار کم می شود.

معایب شیرآلات توکار چیست؟

نصب دشوار

شما برای نصب شیرآلات توکار نیاز به خراب کردن دیوار و نصب آن در دیوار دارید. به همین خاطر معمولا برای نصب این نوع از شیرها نیاز به حضور متخصص است.
هزینه بالای نصب و خریداری
همانطور که گفتیم برای نصب شیرآلات توکار نیاز به خراب کردن دیوار می باشد. بنابراین، این نوع نسبت به شیرآلات روکار دارای هزینه بالایی برای نصب هستند. علاوه بر این مورد معمولا شما باید برای خرید این نوع شیر هزینه بالاتری را بپردازید.

تعمیر سخت

آسیب دیدن دوش یا شیرهایی که هر روز مورد استفاده قرار می گیرند، اتفاقی دور از باور نیست. شیرآلات توکار به دلیل اینکه در داخل دیوار نصب می شوند و برای تعویض یا تعمیر آن ها نیاز به خراب کردن قسمتی از دیوار است می تواند ظاهر ساختمان شما را خراب کند. این کار هم نیاز به افراد متخصص دارد و هم زمان و هزینه بالایی را از شما می گیرد.

نیاز به فضای کافی برای نصب در داخل دیوار

شیرآلات توکار برای نصب شدن در داخل دیوار نیاز به فضای کافی دارند، در این زمان است که اهمیت ضخامت دیوار برای نصب این شیرها مهم می شود. پس اگر دیوارهای شما دارای ضخامت کمی هستند دور خرید شیرهای توکار را خط بکشید.

خرید شیرآلات توکار؛ یک هارمونی زیبا

حتی اگر شیرآلات توکار دارای معایبی هم باشند، خرید آن ها دور از لطف نیست. تصور کنید وارد یک حمام مدرن و زیبا شده اید که تمام اجزاء آن از جمله کاشی ها، رنگ ها، شیرها و دوش ها از هماهنگی و زیبایی وصف ناپذیری برخوردار هستند. این اتفاق ها دور از باور نیست! امروز پیمانکاران برای فروش خانه ها با قیمت بالا از محصولات مدرن و لوکس استفاده می کنند.
خوب است بدانید برای نصب شیرآلات توکار لازم نیست که آن ها را روی وان یا کاسه دستشویی قرار دهید. شما می توانید آن ها در هر جایی از دیوار نصب کنید و با خرید کاسه روشویی جذاب دکوراسیون خود را کامل کنید.

 و اما سخن آخر …

در این مقاله سعی کردیم که تفاوت های شیرآلات روکار و توکار را برای شما آشکار کنیم تا اگر در فکر خرید شیرآلات هستید بتوانید با دید باز تصمیم بگیرید. به شما حق می دهیم که مابین خرید این دو نوع مردد شوید؛ چرا که هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند.
اما با پیشرفت و مدرن شدن معماری جهان امروزی خواه ناخواه باید به زیبایی خیره کننده شیرآلات توکار توجه کرد و سر تسلیم فرود آورد. در حال حاضر شیرآلات توکار رقیب سرسختی برای شیرآلات روکار شده اند. بنابراین، اگر تا به حال به خرید شیرآلات توکار فکر نکرده اید، بهتر است الان با بررسی مزایا و معایب آن یک خرید عاقلانه و لوکسی داشته باشید.

نظرات

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
موردی یافت نشد