پدیده ساز نوین

از ابتدا تا انتها با شما هستیم

Search
Close this search box.
|
|
تفاوت میلگرد A2  و A3 با A1  و A4 چیست؟

دسته بندی مقالات

برچسب ها

تفاوت میلگرد A2  و A3 با A1  و A4 چیست؟

|

میلگرد A1: (نرم بدون آج) اولین گروه، میلگردهای a1 می باشند که اسم آئین نامه آن ها F240 یا رده مقاومتی ۲۴۰ هستند که به میلگردهای A1 یا ساده معروفند و هیچ گونه شکل آج بر روی آن ها وجود ندارد. از لحاظ سختی در رسته میلگردهای نرم تقسیم بندی می شوند. میلگردهای A1 دارای ویژگی‌ های مختلفی هستند به طور مثال تنش جاری و گسیختگی این سری میلگردها به ترتیب ۲۳۰۰ و ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌ متر مربع تعریف شده است. تغییرات پلاستیکی که در این میلگردها وجود دارد نزدیک به ۲۵ درصد ذکر شده است. از میلگردهای گرید A1 برای آهنگری و جوشکاری استفاده می‌ شود. دلیل استفاده از این محصول برای جوشکاری، میزان کربن پایین در ترکیب شیمیایی میلگرد است.

میلگرد A2: ( نیمه سخت با آج ساده) رده بعدی میلگردهای A2 هستند که به شکل آجدار بوده و از لحاظ طبقه بندی در رده S340 دسته بندی می شوند و جزء میلگردهای نیمه سخت هستند. یک محور در امتداد طولی بوده و یک سری دورپیچ به صورت مارپیچ نسبت به این محور طولی قرار دارند. این محصولات از لحاظ مقاومتی نسبت به میلگردهای A1 مقاوم تر می باشد. از لحاظ کاربرد در صنعت ساختمان نیز بیشتر در میلگردهایی که عملکرد برشی دارند مانند خاموت ها ، کمرکش های دیوارهای برشی قابل استفاده می باشند. تنش جاری میلگرد A2 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی آن ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. از دیگر ویژگی‌ های میلگرد آجدار گرید A2 می‌ توان به میزان تغییر شکل پلاستیکی (۱۹ درصد) اشاره کرد. از نظر کارشناسان جوشکاری روی این گرید میلگرد کار درستی نیست و بهتر است صورت نگیرد هرچند در صورت اجبار شما می‌ توانید میلگردهای A2 را جوشکاری نیز بکنید.

میلگرد A3: (سخت با آج پیچیده) رده بعدی A3 بوده و میلگردهای آجدار با شکل آجدار مارپیچ می باشند و از لحاظ سختی در رده نیمه سخت قرار دارند. شکل آج ها در این میلگرد نسبت به محور طولی به صورت جناقی (هشتی شکل ) می باشند و از لحاظ مقاومت نیز نسبت به میلگردهای A1 و A2 مقاومت بالاتری دارند. تنش جاری میلگرد ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. همچنین تنش نسبی پلاستیکی نیز ۱۴ درصد بوده و به عنوان میلگرد خشک شناخته می شود. لازم به ذکر است که این دسته از میلگردها نیز قابلیت جوشکاری نداشته و به عنوان میلگردهای اصلی سازه و میلگردهای طولی تیرها و ستون ها مورداستفاده قرار می گیرند. میلگرد A3 در کارخانه های مختلف با قیمت‌ ها و سایزهای مختلف در کشور ایران تولید می‌ شود.

نظرات

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
موردی یافت نشد